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Softimage 2012.5

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Aleks

Softimage 2012.5
« en: 09 Agosto 2011, 16:31:13 »
http://area.autodesk.com/blogs/marks/good_grief_has_it_been_a_year_already_softimage_2012_5_is_here    ;)

Selection

Quick Loop – double-click or shift+double-click on an edge, point, or polygon to define a loop or range.
Double-click on a polygon to select the polygon island
Polygon Selection to Outline - converts the selection to edges surrounding the polygons
Loops from Selection – creates loops (not rings) from existing selection
Loop from Selection (around corners) - this can be used to easily select Border Edges for example
Grow Loops
Shrink Loops
Island from Selection – selects all the components in the island
Selection Preferences now exposed in the MCP>Selection menu

Modeling

Apply Thickness
With bevel options
Cap Hole
Extrude Along Normal
Add Smooth Edge Loop Tool (uses the tool SDK)
This interactive tool adds edges while continuing the contoured shape of the object
Move edges while adding
Use MMB for 50% insertion
Spin Edges
Apply Slice Between Two Vertices

Navigation

Zoom on cursor (Prefs>Tools>Camera)
For all 3D and 2D views
Includes Scroll Wheel preference

ICE

Bullet Physics
New “Simulate Bullet Rigid Bodies” node (now the default in the ICE module)
Same options as Simulate Rigid Bodies Node with added option to collide using exact shape of obstacle.
Support for “cone” native shape
Instance Shape node now support Convex Hull (Bullet only)
Rigid Bodies
Supports sub-frame sampling (PhysX and Bullet)
Faster simulation when using constant reference shapes
PPG logic
RMB>Compound Properties>PPG Logic
OnInit and value changes can be trapped inside compounds with PPG logic script
Only available for non-private compounds
Add Group section
Inside compound - RMB on exposed input port name>properties. You can specify a group name instead of adding in XML file
Compounds
Create Extrusion Along Strands.2.0
Deform Strand Extrsuion (together these can make for fast simulated hairs)
Cap Hole
Apply Thickness
Apply Slice Between Two Vertices
 

Model Meshes

Human male, car, T. rex, bull, fish, lizard, horse
These come we predefined UVs
 

ICE Modeling Sample Scenes

Modeling Building Grids
Modeling Cylinder
Modeling Materials
Modeling Simple Copy Merge
Modeling Texture Projection

Animation

Viewport Autokey Border
When turning on Autokey there is now more visible feedback. The active viewport shows a color – which can be changed in
Prefs>Animation to turn on/off or change color
Ability to include animation layers when creating mixer clips
New option for non-normalized weight painting

Scene Management

Annotation objects
Get>Annotation creates a null like object which shows a speech bubble in the viewport
Get/Set memo cams access in the SDK

Rendering

RTS - Added support for automatic RTS shader updates

Snapping

Prefs>Tools>Snapping - New preference to control display of snap targets

FBX:

Integrated new drop of FBX SDK

Changes:

Selection:
Rectangle raycast respects XRay settings etc.
Raycast backfacing enabled by default (fixed issues with accidentally selecting backfaces on silhouette edges)
ICE:
Default value for GetTopology changed to "No Transform"

Otros videos de SI2012.5 en japonés!
http://area.autodesk.jp/product/softimage/softimage-2012-sap.html

 

Re:Softimage 2012.5
« Respuesta #1 en: 09 Agosto 2011, 16:53:35 »
Me paso 2 semanas buscando un rig de un dinosaurio. Estaba dispuesto incluso a pagar una pasta en TurboSquid....
Ahora resulta que Softi traerá un T. Rex XDDD

Re:Softimage 2012.5
« Respuesta #2 en: 09 Agosto 2011, 17:16:27 »
aaaaaaaamigo, pero no viene rigeado

Re:Softimage 2012.5
« Respuesta #3 en: 09 Agosto 2011, 17:33:11 »
La integración de bullet para simulación de RBD y la posibilidad de poner lógica en los PPG de ICECompounds son mejoras muy muy interesantes... del resto hay cosillas que molan y otras que no tanto, en general no está mal.

Hay que justificar la subscripción O0

Re:Softimage 2012.5
« Respuesta #4 en: 09 Agosto 2011, 21:22:05 »
nos van a cambiar el sistema de seleccion? probare el nuevo pero me parece mas interesante el tradicional

Re:Softimage 2012.5
« Respuesta #5 en: 09 Agosto 2011, 22:18:55 »
mírate los videos que ponen de ejemplo. Verás que la manera de seleccionar que han añadido te va a alegrar el día cuando tengas que modelar

Re:Softimage 2012.5
« Respuesta #6 en: 09 Agosto 2011, 22:35:43 »
Si si los he visto. Simplementenparece el sistema de seleccion de maya, el cual no esta mal pero bueno, siempre me a parecido xsi mas avanzado en ese sentido. Lo dicho, probare

Epar

Re:Softimage 2012.5
« Respuesta #7 en: 10 Agosto 2011, 00:41:35 »
No se,... no veo cambios importantes que justifiquen una actualización.

Renderout!

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  • Marco Delgado
Re:Softimage 2012.5
« Respuesta #8 en: 10 Agosto 2011, 01:21:17 »
Totalmente de acuerdo con Epar. Los podrían haber guardado para la versión 2013.

No sé con cuantas versiones trabajarán los estudios de animación y demás, pero estarán medio locos con tanta versión diferente y en tan poco tiempo de separación.

Re:Softimage 2012.5
« Respuesta #9 en: 10 Agosto 2011, 01:33:39 »
No hay que olvidar que es un SAP!!! Es una forma de darle ciertos beneficios a la gente que está en suscripción, es gratis!!!

Vamos que por algo es un 0.5, las novedades gordas y de las que hay que tener cuidado antes de migrar en producción se guardan para la siguiente versión, esto es sólo un detalle para mantener a la gente contenta y fomentar el modelo de negocio.