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Models corruptos

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Mu_Malo

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  • Firma: La grulla parda de pecho aleonado
Models corruptos
« en: 28 Septiembre 2005, 09:53:03 »
A las wenas!

Tengo 20 escenas con 20 objetos modelados, iluminados, texturizados y todo bonito. Los meto en un model y los exporto como tal.
Abro una escena iluminada, texturizada y toda bonita donde iran los 20 models. Los importo y va todo esupendamente. Hasta que...

o bien hago un render
o bien cierro la escena y la vuelvo abrir.

Cunado hago un render, me peta, si o si. Tanto si hago pases como si ... lo que sea. Peta.
Y si abro la escena de nuevo, empieza a ponerme que tengo los models corruptos. Y aparentemente los carga todos y tal hasta que acaba
y se cierra el programa solo.
He hecho la operación contraria, si Mahoma no va a la montaña... asi que he importado la escena en cada uno de los 20 models objeto y tirado render.
Asi si que funciona PERO! sólo una vez, porque cuando abro de nuevo la escena, me vuelve a decir que tengo los models corruptos. Y lo extraño
es que la escena inicial (la del objeto model inicial) me la abre normalmente. Tengo los models perfectos, vamos al menos no peta ni nada.
Es cuando lo importo a otra escena. Y he probado incluso de mergear objeto por objeto conservando texturas y todo y aun asi dice que el
model esta corrupto. No se que hacer. Me estoy volviendo loco. Porque esos 20 objetos que en su dia me curré los voy a necesitar casi casi a diario.
Y por eso los necesito como models. AH! también he probado a mergear escenas dentro de escenas. Y lo mismo, sólo funciona 1 vez, cuando se cierra
ya no se puede volver a abrir.

Bueno, esto es todo, espero que alguien me pueda echar una mano, gracias.

Re: Models corruptos
« Respuesta #1 en: 28 Septiembre 2005, 13:00:02 »
has probado a hacerles CUT y FREEZE a todos los objetos antes de hacer el model y luego probar a exportar el model? A mi me pasó algo similar a lo que tu dices (aunque no tan extremo) y lo que hice fue eso: CUT Y FREEZE a todos los objetos y  luego ya creas los models..
A ver si hay suerte..

Mu_Malo

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  • Firma: La grulla parda de pecho aleonado
Re: Models corruptos
« Respuesta #2 en: 28 Septiembre 2005, 13:03:54 »
Si lo he probado también.
Hay alguna forma de reparar escenas? models?

Re: Models corruptos
« Respuesta #3 en: 28 Septiembre 2005, 13:12:14 »
Yo probaría a deshacer el modelo, freezearlo bien, mirar en el explorer todo lo que tiene y quitar lo que no quieras que tenga (por si hay algo que no debería estar ahí) volver a hacer el modelo de todos los objetos e importarlo uno a uno en una escena nueva. Si funciona, probar a imprtar en la escena que tu quieres.
Si no funciona, haces lo mismo (deshacer los modelos y limpiarlos bien en el explorer), y ahora en vez de hacer los modelos con varios objetos, haces de cada objeto un modelo, y en una escena nueva importas todos los objetos (que son modelos) los deshaces de sus modelos y montas los modelos que en un principio querías montar. Una vez hecho importas el modelo en la escena que quieras.
Se que es bastante vara pero por lo menos puedes salvar la situación.

Debería funcionar, si no te funciona no tengo ni idea.

Mu_Malo

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  • Firma: La grulla parda de pecho aleonado
Re: Models corruptos
« Respuesta #4 en: 28 Septiembre 2005, 13:24:14 »
Gracias, lo pruebo esta tarde.

Mu_Malo

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  • Firma: La grulla parda de pecho aleonado
Re: Models corruptos
« Respuesta #5 en: 28 Septiembre 2005, 16:20:10 »
No lo podré mirar hoy. Pero te aseguro que lo mirare esta semana. A todo esto... alguien me podría decir porque sucede? es seguro que es porque no pueden tener parent los models? o que es lo que hace que pete? Como se ha de crear un model correctamente?

eduardito

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Re: Models corruptos
« Respuesta #6 en: 28 Septiembre 2005, 18:30:37 »
un model basicamente es una jerarquia con un orden, no tiene mas ihistoria, esta hecho asi para poder ser exportado/importado a otras escenas para agilizar el trabajo.

los models a veces crean problemas, como norma yo siempre ponia un null como padre de todo y luego hacia el modell, de esta manera animas el null y no el modell.( vaya explicacion, yo me entiendo :D).

haz una prueba eliminatioria, quita todas las proyecciones,clusters,..

ten en cuenta que, a lo mejor has linkado esos objetos a una camara, luz de cada escena... y por eso te petan.

miralo.

Re: Models corruptos
« Respuesta #7 en: 28 Septiembre 2005, 18:52:28 »
Creo que esto es lo que andas buscando:


Recovering a Scene with Corrupt Models

If a scene crashes when you try to open it, it may be that a single model is corrupt. You can try to recover the rest of the scene using the recovery journal file.

To recover a scene that crashes on opening

1. Choose File > Preferences to open the Preferences window.

2. Click Data Management.

3. On the Scene Recovery tab, enter a file path and name in Load Recovery Journal File. For example:


   C:\Temp\xsirecovery.txt

 

4. Restart XSI and open the scene.

As XSI processes the scene, it writes to the file when it begins to load each model within the scene, and again after it loads each model successfully. If XSI crashes while loading a particular model, the journal file indicates that the model never finished loading.

In addition when Load Recovery Journal File is defined, some corrupt clusters and cluster properties such as texture UVs are automatically fixed. When this occurs, the cluster’s full name is logged to the command history.

5. Restart XSI and open the scene again.

XSI reads the journal file, and skips the model that failed to load in the previous attempt.

You may need to repeat this step several times if there are several corrupt models in the same scene.

6. Once you have successfully recovered as much of the scene as possible, clear the contents of the Load Recovery Journal File box to deactivate the option.

This speeds up the process of opening scenes because XSI does not need to read and write to the file. In addition, it allows XSI to load models with the same name as those that were skipped, such as if you later open a backup of your scene that was saved before the corruption occurred.

Recovering a Scene with Corrupt Operators

If you recovered a scene after crashing, it’s possible that some operators are corrupted and are causing instability. You can try to hunt down and remove the operators that are causing problems.

To diagnose and fix operator corruption

1. On the Scene Recovery tab of your Data Management preferences, activate Disable all geometry operators on load.

2. Open the problematic scene. Note that all operators in the geometry, texture, and envelope stacks have been disabled.

3. Try to find the corrupt operator. For example, delete the last operator you added, and then re-enable the stack from the bottom to see if the problem goes away.

For information about enabling operators in the stack, see Disabling the Top of the Stack in Chapter 3 of the Modeling and Deformation Basics guide.

4. Once you have found the problem and deleted that operator, save the scene and press Ctrl+n to start a new scene.

5. Deactivate Disable all geometry operators on load. Do not keep working with this option on — it is a debugging tool only.

6. Re-open the scene. The operators are now active and you can continue working.

Recovering a Scene with Corrupt Polygon Meshes or Clusters

If you are having problems with a scene, it’s possible that some polygon meshes or clusters are corrupt. You can find these meshes and clusters and try to recover your work.

To diagnose and fix polygon mesh corruption

1. On the Scene Recovery tab of your Data Management preferences, make sure that Detect corrupted polygon meshes and clusters upon load/freeze is on.

2. Open the problematic scene.

If cluster corruption is found, it is fixed automatically and the names of the clusters are logged to the command history. You should check these clusters to make sure that they still contain the same components and properties (texture UVs, vertex colors, weight maps, and so on) that you expect. There might be additional cluster corruption that you can find and fix by freezing all or part of the operator stack, because corruption is not detected in unfrozen data.

If mesh corruption is found, the name of the object and the indices of the illegal components are logged in the command history and you are prompted to hide the mesh (to avoid potential crashes when drawing the corrupt mesh structure).

3. To fix mesh corruption, first try to unhide the object and select all its polygons.

If you can’t unhide and select the polygons without crashing, try selecting all the polygons by typing the following into the name selection box in the Select panel:


   objectname.poly


 

4. Choose Create > Poly. Mesh > Extract Polygons (keep) from the Model toolbar.

A new mesh object is created from the polygons of the corrupted mesh.

5. Freeze the new mesh object.

If no new messages about corrupt components are logged, you have successfully fixed the corruption. Delete the original mesh.

Otherwise, continue with the next step.

6. Try to recover part of your work by selecting the uncorrupted polygons (leaving out an area around the corrupt components) and then repeating steps 4 and 5. Unfortunately, some corrupt meshes cannot be recovered.


Espero que te ayude.

AngelOfFire